sestdiena, augusts 07, 2010

99 franki

Viens no Bībeles desmit baušļiem skan: "Netaisi sev tēlus vai dievekļus ... nezemojies to priekšā." Tātad Tevi tāpat kā visus citus, ir pieķēruši nāves grēkā. Un Dieva sods ir visiem zināms: tā ir elle, kurā Tu dzīvo.

manuprāt, šis citāts spilgti atspoguļo to, kas ir mēģināts attēlot šajā grāmatā.

Grāmata runā par reklāmas varu un ietekmi uz katra mūsu dzīvi. Tomēr es nekā jauna neuzzināju, kā biju cerējusi. Viss labi zināmais. Reklāma. Patērētājs. Vara.

Pilnīgi noteikti šī grāmata man neizraisīja sajūsmu, tā bija pārāk perversā valodā - pēc Koelju darba bija grūti sagremojama. Un šajā grāmatā spilgti parādījās tas par ko iepriekš runāju - autors stāsta par sevi, runājot "TU" formā.
Vilšanās sekoja arī tad, kad pie beigām sapratu, kas tas tomēr nav pilnībā autobiogrāfisks darbs, kā es biju iedomājusies. Meklējot, bildi šai grāmatai, uzzināju, ka Frederikam Beigbederam ir vēl citas grāmatas, kas dažas ir arī tulkotas latviešu valodā. Interesanti būtu noskaidrot par ko ir tās un kādā stila/valodā ir rakstītas tās.

un te daži citāti:
Nāve ir vienīgā tikšanās reize, kura nav atzīmēta jūsu laika plānotājā.
Valdzinājums - tā ir zeme, kurā nav iespējams nokļūt.
Lidmašīnu nevar aizdzīt, ja tajā neiekāpj, lietas ir jāmaina no iekšienes. /Gramši/
Var dabūt ikvienu, ko grib, jautājums tikai - kāds ir tarifs.


P.S. paldies Čiepa par grāmatu. Vai tagad to sūtīt uz Korsiku? ;)





3 komentāri:

kores teica...

šo grāmatu es tā arī līdz galam neizlasīju.

Signis teica...

Varbūt tāpēc ka džeks, bet man šī grāmata baigi patika. Citi autora darbi gan tā nevisai.

agnese teica...

Man vnk liekas, ka es no šīs grāmatas gaidīju kādu atklāsmi par reklāmas pasauli, bet neko no tā nesagaidīju - tādēļ domājams, vīlos.
Zinu arī meiteni, kurai šī grāmata ļoti patika - tā, ka gan jau ne dzimumā ir tā problēma :D