sestdiena, oktobris 02, 2010

Pārsteiguma moments

..nu tad beidzot ir sagaidīta filma - un nezinu, ko teikt. Gan vilšanās, gan sajūsma vienlaicīgi. Kā jau rakstīju pēc grāmatas izlasīšanas, tad uzskatu, ka filma nebūs laba, jo galvenais, kas ir sniegts grāmatā, nav parādāms, tomēr nedaudz kļūdījos. Filma bija laba. Pēc Aijas ieteikuma pirms iešanas uz filmu salasījos visus sliktos komentārus par to, un rezultātā sapratu, ka neko labu nevaru gaidīt. Un varbūt tieši tāpēc, negaidot neko labu, guvu gandarījumu. :)

Man patika izvēlētie aktieri (neskatoties uz to, ka Robertsa ne tuvu nav mana mīļākā aktrise, un iesākumā uzzinot, ka Lizas lomu atveidos tieši viņa, biju manāmi sašutusi), bija tomēr ļoti daudzas epizodes, kurās Robertsa bija tieši tāda kādu es esmu iztēlojusies Lizu. Un arī pārējie aktieri bija ļoti tuvu manis izsapņotajiem tēliem.
Ļoti patika mūzika, kas filmai piešķīra dinamiku un uzsita emocijas (jeb asaras acīs). Īsti neatceros, taču, manuprāt, lasot grāmatu, man asaras neriesās acīs. Tomēr filmā vairākas reizes likās - tūliņ birs!
Un patika, ka tika parādīti paši svarīgākie momenti, jo kurš gan būtu gaidījis, ka pāris stundās tiks parādītas sīkumos visas 400 cik tur tās lapas? Tad jau būtu filma vairākās daļas - to nu gan negribētos. Manuprāt, tur pat sanāktu seriāls. Protams, varbūt tika izlaistas daudzas nozīmīgas detaļas, tomēr es tās visas zināju, un līdz ar to nejutos neko zaudējusi. Tiesa, filma bija tāda nedaudz paātrināta grāmatas versija - viss notika tik ātri un bieži vien nepaspēju ne attapties, kad Liza jau ir šķīrusies, vai devusies jau prom no Itālijas uz Indiju, vai jau kopā ar Felipi.
Lai nu kā - varu pilnībā piekrist visam Kni teiktajam par to kāpēc filma nebija laba, un tomēr, man filma likās ļoti laba, jo izdevās kaut kā šoreiz filmu nesalīdzināt ar grāmatu. Brīnumainā kārtā pirmo reizi dzīvē tas izdevās un pirmo reizi dzīvē pēc grāmatas izlasīšanas, arī filma man ir likusies laba. Pat baudāma.

Šī ir filma, kuras DVD noteikti būs manās mājās, jo gribētos filmu vēl un vēl noskatīties.
Manuprāt, ir vērts izlasīt grāmatu, lai zinātu visus sīkumus un detaļas un tad filmu vienkārši skatīties un baudīt. Jo, protams, skatoties filmu var likties, ka Liza bez iemesla izdomāja šķirties no vīra, īsti nav skaidrs kāpēc viņa izlēma doties ceļojumā, nav parādīts kā Vaijanai tiek savākti ziedojumi dolāru pa dolāram, kā viņa vilcinās un nepērk māju, bet ja tas viss ir zināms, tad pietiek ar to, ka tiek parādīta jau gala savāktā summa un tas kā viņa jau ceļ māju. Tāpat arī ar visiem citiem sīkumiem šajā filmā. Ir labi zināt, un tālāk var tikai baudīt :)

un filmā guvu pavisam citas atziņas kā grāmatā. Bija daudzi momenti, kad gribējās nopauzēt un piefiksēt kādu domu graudu :)

2 komentāri:

kores teica...

man liekas, ka man arī patiks :) gaidu tavu dāvanu :D skaļi pateici, tagad tev nav atpakaļceļa :D

agnese teica...

jā - es tik pagaidām nekur nevaru atrast