pirmdiena, februāris 21, 2011

Fotokursu ieguvums



Tā - šodien beidzot saņēmu pasta sūtījumu no tālās Honkongas un esmu gatava atskaitīties par savu fotokursu punktu (#62), un nu sapratu, ka varu atskaitīties arī par objektīva punktu(#98). Nē - es nenopirku objektīvu jaunu, bet gan kaut ko daudz, daudz lētāku.
Par lielāko kursu ieguvumu uzskatu pasniedzēja pačukstēto noslēpumu par to kā iegūt makro bildes, nepērko dārgo makro objektīvu. Tad nu viņš atklāja, ka ebay ir nopērkami tādi gredzeni, kas ļauj uzlikt savu objektīvu uz fotoaparāta korpusa otrādāk. Taču, kad lēcas ir izliektas uz otru pusi, tad veidojas makro attēls.

Pirmais attēls ir fotografēts, cik tuvu vien iespējams ar manu objektīvu, taču otrais attēls ir fotografēts to pašu objektīvu uzliekot otrādāk. Kā es dievinu makro bildes - tā bija mana lielākā vilšanās, kad iegūstot spoguļkameru, es vairs nevarēju uztaisīt tik lieliskas makro bildes kā ar savu iepriekšējo ziepi.
Un tā - šādu gredzenu es pirku te. Jā - nesamaksāju pat 4 dolārus par šo prieku. Galvenais ir jāņem vērā sava fotoaparāta korpuss (manā gadījumā Canon EOS) un galvenais ir paņemt pareizo diametru. es sākumā paņēmu nedomājot 55mm (jo zināju, ka manam fočikam fokālais attālums ir 18-55mm), taču tas nederēja, pirku citu - šoreiz paskatījos uz objektīva un tur bija rakstīts diametrs. Šoreiz der! :)
Jāatzīst, ka fotografējot tik ļoti, ļoti lielu makro ir jābūt statīvam, jo pati mazākā kustība visu izjauc... Tas tik tiešām ir kā zem mikroskopa.
..un te var pārskriet pāri maniem pierakstiem no fotokursiem, lai gan tas ne tuvu nav tas, ko ieguvu tur. pierakstos ir sīkas un nenozīmīgas detaļas, galvenās lietas tika iemācītas praktiski un demonstrējot dažādus piemērus.

Nav komentāru: