piektdiena, aprīlis 30, 2010

skaistuma etalons laikam ejot


Vienu dienu epilēju kājas un vecmamma to ieraugot bija šokā.
sāksim jau ar to, ka tas taču esot sāpīgi - raut matus ārā...
tad vēl, kam tas vajadzīgs?...
un pēc tam taču augs daudz kuplāk un spēcīgāk un es nespēšu vairs tikt ar tiem matiņiem galā.. utt

viņa teica, ka nespēj iedomāties, ka varētu sev raut matus ārā, arī jaunībā... neviena to nedarīja.. nu kādreiz tik kāda noskuva, un tad nožēloja, jo bija vai nu regulāri jāskujas vai auga viss daudz kuplāk un biezāk :D:D

..un tā nu es domāju par to, ka es savukārt, nespēju iedomāties, ka varētu staigāt ar spalvainām padusēm, kājām, utt,... ieraugot, ko tādu, liekas neestētiski un pašai taču arī tas rada diskomfortu.. un man jau liekas ka varētu vairākus iemeslus uzskaitīt, kāpēc es to daru..

tomēr, ja tā kārtīgi padomā - tie laikam ir kādi skaistuma etaloni, kas liek izveidoties tai izpratnei par to, kā ir labāk un ērtāk, ne tikai skaistāk...

agrāk - sieviete bija "kupla", ja kāda bija kārna kā mūsdienu modele, visi satraucās par viņas veselību un tādas slaidas meitenes lielākoties arī bija slimas ar diloni, uc slimībām.. šodien meitenes jau no mazotnes cenšas neēst, un būt tievas un slaidas.. ir gatavas badoties, ēst to, kas negaršo un svīst sporta zālēs, lai tikai nodzītu kādu lieko kilogramu
agrāk sievietes slēpās zem saulessargiem, jo bālums bija kaut kas cēls un graciozs... tikai zemnieki un zemākas šķiras, kas strādāja uz laukiem visu dienu saulē, bija nodeguši brūni... Mūsdienās savukārt, sievietes skrien uz solārijiem, vasarā stundām ir gatavas dirnēt pludmalē, lai tikai iegūtu brūnu iedegumu
un tāpat ir ar apmatojumu... pavisam senākos laikos tas bija pašsaprotami, un gluži pretēji - kailums bija tas, kas likās nepieņemams..

..un tāpēc nesaprotu - kā un kāpēc laika gaitā šie standarti mainās... es saprotu mūsdienu standartus, un arī man labāk patīk, ja neesmu apaugusi, ja spēju iegūt mazliet brūnāku nokrāsu par ziemas bālumu, un noteikti satrauktos par savu figūru un svaru, ja man būtu par kādiem 10 - 20 kg vairāk

tomēr tas viss ir kāds sabiedrības veidots tēls

Nav komentāru: